2015. szept. 12.

Két világ között / Kritika / Ammie

Sziasztok!
Nagyon régóta volt már megrendelve ez a kritika, úgyhogy először is szeretnék elnézést kérni az írótól emiatt.
A másik dolog, hogy elkezdődött az iskola, és emiatt az időnk is csökkent. Igyekszünk a rendeléseket hamar elkészíteni, de meg kell értenetek, hogy nekünk is kell néha pihenni. Bár én a szerkesztést pihenésnek veszem, mindegy.
Aztán Angellel hamarosan közzétesszük a "Minden, ami inspiráló" cikkünk második részét, amit tudjuk, hogy egyeseknek inspiráció, amíg másoknak ajánló. Kinek mi.

LINK
KINÉZET:
  • FEJLÉC: Első ránézésre...hmm, nem rossz. Nagyon kellemes a szemnek ez a lilás, kissé rózsaszínes színvilág. Viszont a jobban megnézem, akkor az első szó ami az eszembe jut az, hogy zsúfolt. A lánynak az elhelyezése jó, nekem tetszik ott.  A fejlécet azért találom zsúfoltnak, mert rengeteg dolog van rajta: kastély, tükör, rózsák ( erre még visszatérek) pillangók, azt hiszem még egy lépcsőt is láttam. Szóval rendben van, hogy ennyi dolog van rajta, de akkor az elrendezésük, az erősségük legyen másabb. Gondolok itt arra, hogy a pillangókat én elhalványítottam volna például. Aztán ugye ott vannak a rózsák, amik...nem is tudom, nekem kicsit elüt ettől a lilás színvilágtól. Én a vörös rózsák helyett fehér rózsát tettem volna a helyükbe, és máris sokkal szebben mutat, hiszen a fejlécen is megtalálható a fehér szín. Esetleg még a rózsaszín rózsa jöhetett volna szóba, hiszen a lánynak a hajpántján is olyan színű. 10/6
  • DESIGN: Lila, lila mindenhol. Így tudnám jellemezni a designt. Először is, kezdjük a sablonnal. Annyira elcsúnyítja az egész összhatást. Látod a fejléc két oldalánál lévő nagy lyukat az oldal széle és a fejléc széle között? Látod mennyire csúnya? Az egyszerű sablonnál nincs ekkora hely, ami valljuk be, sokkal szebb. Az oldalon minden lila, ami egyáltalán nem baj. Szerencsére te megoldottad, hogy ne folyjon egybe minden, úgy, hogy a lila különböző árnyalatait használtad. Az elrendezéssel nincs bajom, talán a chat fölötti képet kivenném, nekem az már túl sok volt. 10/7
  • RENDEZETT KÉPEK: A képek helyett gifek vannak, ráadásul nem is a szereplőkről, ami nagyon tetszett! Viszont, aki nem tesz be a szereplőkről képet, az nagy fába vágja a fejszéjét, hiszen akkor remekül kell leírást alkotnia róluk. És azt hozzátenném, hogy nagyon különleges neveket választottál a szereplőidnek!  5/5
TARTALOM
  • TRAILER: -
  • FÜLSZÖVEG/TÖRTÉNETISMERTETŐ: Titokzatos, és éppen ez tetszik benne. Fogalmam sincs, mit jelképezhet az a csillag, először nekem a boszorkányság jutott eszembe. 5/4
  • TÖRTÉNET:  Ami feltűnt rögtön a prológusban, hogy nagyon szépen bánsz a szavakkal. Egy szóismétléssel sem találkoztam, ami remek dolog. Egy-két helyesírási hiba( talán elírás) az, amit találtam.
EREDETI SZÖVEG:
"Talán ha megszokom ezt a várost, vissza térek az említett sportra, én nem bánnám."
JAVÍTOTT SZÖVEG:
"Talán, ha megszokom ezt a várost, visszatérek az említett sportra, én nem bánnám."
Az első fejezet is jó volt, a fogalmazásod pedig nagyon szép. Nincs szóismétlés, leírásaid jók, egyedül a személyleírást hiányolom, ha már nincsenek képek a szereplőkről. A cselekmény lassan bontakozik ki, ez is plusz pont. Tetszik, tényleg. 10/8
  • HELYESÍRÁS: Ugye az egyik hibádat már megmutattam az előbb, de azon kívül még van pár. Nem az összeset fogom leírni, csak párat.
EREDETI SZÖVEG:
"Reggel felkelve azért esedeztem, hogy a tegnap estét bárcsak álmodtam volna."
 
JAVÍTOTT SZÖVEG:
"Reggel felkelve, azért esedeztem, hogy a tegnap estét bárcsak álmodtam volna."

EREDETI SZÖVEG:
"- Semmi. - számat pedig mosolyra húztam."

JAVÍTOTT SZÖVEG:
"- Semmi - mondtam, számat pedig mosolyra húztam."
Először is, oda nem kell pont, tilos. Sohase tegyél oda pontot, vagy ha teszel, akkor a kötőjel után nagybetűvel kell kezdened. A másik pedig szerintem ez így kissé értelmetlen, bár lehet bennem van a hiba. A "Semmi" szó után, én odaírnám, hogy "mondta", mert ez nekem szúrja a szememet, hogy nincs ott. A többi hibád nagyjából ugyanaz, hogy a kötőjel elé pontot írsz. 5/4
  • EGYEDISÉG:  A történeted eddig a pontig egyedi, viszont sajnos a város miatt ( már megint London, miért?!) és a történted miatt le kell vonnom egy pontot. És hogy miért vonok le a történted miatt egy pontot? Azért sajnos, mert egyre több ilyen misztikus blog van, ahol a lánynak titokzatos képességei vannak, emiatt pedig veszélyben van. 5/3
ÖSSZESSÉGÉBEN: A TÖRTÉNETED EDDIG A PONTIG EGYEDI. PRÓBÁLJ MEG BELE MINÉL TÖBB CSAVART, IZGALMAT VINNI A KÉSŐBBIEKBEN, HOGY NE VÁLTOZZON ÁT A BLOGOD SABLONNÁ. A KINÉZETED KISSÉ TÚL LILA, DE EGYÉBKÉNT MINDENT ÖSSZEVETVE, SZÉP. SOK SIKERT A TOVÁBBIAKBAN!
ÖSSZPONTSZÁM:  50/37
 (MIVEL NINCS TRAILER-ED, ÍGY AZ ÖSSZPONTSZÁM 55 HELYETT 50 LETT A TE ESETEDBEN)
 
 
FIGYELEM! A KRITIKA SEGÍTSÉGKÉPPEN ÍRÓDOTT! NEM ÁLL MÓDOMBAN SENKIT SEM MEGBÁNTANI! 

1 megjegyzés:

  1. Kevdes Ammie!
    Köszönöm szépen a kritikádat! A városról pedig annyit, hogy azért London, mert ez egy fanfiction, és az eredeti történetben is ez szerepelt!:)

    Ölel-puszil: Astrid H,

    VálaszTörlés