2014. szept. 3.

Kritika + Inspiráló képek - Ammie B

***
Kinézet: Kezdjük a fejléccel. Nem tetszik, sajnálom. Az alap egy sima kép, amire csak rápakoltad a két szereplőt. Nekik az elrendezésük sem jó. A felirat csúnya. Én úgy tudom, hogy a troublemaker az egybe van. A blog címét is így írtad, de a fejlécen külön szedted. Értem én, hogy szerinted ez így jobban mutat, de szerintem meg nem. Még az alapra visszatérve, a Parlamentben fog játszódni? Mert oké, hogy ez (gondolom) Magyarországot akarná jelképezni, de ugye én ezt csak a prológusban tudtam meg. Azt hittem, hogy a csaj valami fontos embernek a lánya meg blablabla.
A háttér passzol a fejléchez, mármint ami a színét illeti. Szerintem ez a sok szívecske kicsit gyerekessé teszi a blogot, de ha neked tetszik, akkor maradhat.
A modulok sorrendje oké, talán a feliratkozókat és az archívumot megcserélhetnéd. Viszont elég sok fontos dolog hiányzik! Például, hol vannak az oldalak? Hogy megtudjam nézni a szereplőket, vagy hogy kirakhasd a díjakat amiket kaptál? Gondoltam, ha nincsen szereplős oldal, akkor viszont a történetben leírásokat olvashatok a karakterekről.  Hiányolom még a fejezetek oldalt is. Mindenkinek kényelmesebb úgy. Hiányolom a chatet is. Mindenki ott kérhet cserét, tájékoztathat róla ha kész a kritikád. Sokkal egyszerűbb mint megjegyzésben megtenni mindezt. Az óra az teljesen felesleges.
Történet:  Először minden ember elolvassa, hogy körülbelül miről fog szólni a történet. Nálad ilyet nem találtam, úgyhogy rögtön a prológussal kezdtem. Nagyon sokan elkövetik azt a hibát mint te. Eddig háromfajta ilyesféle típusú prológussal találkoztam. Az egyik, ahol a főszereplő bemutatkozik. ,,Helló! Xy vagyok, itt élek, zs a kutyám neve, meg stb, stb." Te  inkább elmesélted az egész történetet a prológusban. Azt javaslom, hogy nyugodtan írj egy újat. A prológusban leírt mondatokat pedig próbált meg szépen megfogalmazni és kitenni az oldalra, hogy az arra járók elolvassák és kedvet kapjanak a blogod olvasásához.
Mivel nem egy sablonsztorinak bizonyult, ezért érdeklődve kezdtem neki. Elég sok hibát találtam benne. Először is, kevered a két időt. Jelennel kezded, majd van egy pár sor, ahol múlt időben írsz. Ez nagyon sokakkal megesik. Hogy ezt a hibát kiküszöböld olvasd át, mielőtt közzétennéd!
A másik hiba, hogy vannak mondatok, amiket elsőre nem értettem.
,,- Ez jó kérdés... Majd csak előkerül. Ross pénz nem vész el! – Felel Zoé." Most Ross-t akartál írni vagy rosszt? Mert nem mindegy.
,,- Minek? Majd a hiányzok, nekik hívnak... – Felel Mia." Ebbe a mondatban két hiba is van. Az egyik az elgépelési hiba, a másik pedig a vessző hiba.
Helyesen így lenne:
-,, Minek? Majd ha hiányzok nekik, hívnak... – Felel Mia. " Szerintem sokkal másképp hangzik. A vesszőnél egyáltalán nem mindegy, hogy hova írod.
 A másik, hogy a vége felé eléggé látszódott, hogy ez bizony sablon sztori lesz. 
Ennél a mondatnál eléggé nagyokat néztem:
,,- Ujujuj, csak nem lesz köztetek valami? – Kérdezi nevetve Rocky.
Erre Mia elneveti magát Ross pedig értetlenül néz rá."
 
Az a bizonyos Rocky, honnan a csudából szedte, hogy lenne köztük valami? Mert kezet fogtak? Vagy mert egymás szemébe néztek? Már bocs, de kézfogás közben úgy illik, hogy egymás szemébe néznek a felek. Vagy ha ezt poénnak is szánta, akkor Mia viselkedése volt a normális, nem pedig Ross-é. Szerintem ő is nevetett volna. Vagy ha már megtetszett neki a lány, akkor kínosan, de nevetve reagált volna.
A második fejezet elején már fogtam a fejem. Értem én, hogy Miát úgy szeretnéd beállítani, hogy nagyon laza meg minden, de akkor is. Hogy beszélhet így az anyjával?  Lehet, hogy az elhanyagolja, de könyörgöm. Én már rég pofán vágtam volna ezért. Apropó. Leírások. Nulla, ismétlem nulla van benne. Nem tudom, hogy hogy néz ki a lány, se a barátai. Javaslom, hogy olvass nagyon sokat. Blogokat/ Könyveket egyaránt.
 
Összességben:  Egy design-átalakításra szorulsz, új prológusra és rengeteg olvasásra. 
 
Remélem nem sértettelek meg a kritikával, de ne feledd! Te kérted és én csak segítségképpen mondtam azokat!
Inspiráló képek
 























 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése