2015. aug. 3.

Design kritika #1 #2 - Angel S.

Sziasztok!
Itt is vagyok az első 2 design kritikával, újra lehet rendelni most már!

!!A kritikák nem bántásból íródtak, csupán segítő szándékkal, s véleményem kifejtésével!!
 
❤️

Painkiller

Első ránézésre...

szerintem egy igényes, mégis kissé üres blogról lehet szó. Nekem az egész blog unalmasságot tükröz. Egy sima fejléc, és a designban sincs semmi színkeverék. Valami a feldobná! Mondjuk egy kis fülecske, ami ha ráviszed az egeret kinyílik, vagy a menüvel is lehetett volna játszadozni. Őszintén én a blogba bele se olvasnék, mert a design eléggé lehangol. A sötét színek sosem jók! Persze vannak kivételek, de ez nem vonzza a tekintetet, inkább arra kényszerít hogy kérlek zárd be az ablakot. Ha a fejlécbe belevinnél pár motívumot, és nem csak az (óriási lány) látszódna, akkor az egész blogot feldobhatná!

Fejléc

Nos, nem sokat tudok mondani. Egy lány, és pár rózsa van a képen. A háttérben még itt-ott van valami kivehetetlen dolog, de egyébként semmit sem látok ezeken kívül.
A felirat tetszik, de a nevedet nem kellett volna ráírni (pláne ilyen nagyban nem) hisz ha a látogató lejjebb teker már ott is van hogy ki készítette.
A designhoz illik, bár lehetett volna kicsit világosabb, akkor talán hívogatóbb lenne. 10/3

Design 

Egy letöltött sablon, erről sincs sok mondanivalóm. Bár a Deviantartról elég veszélyes letölteni, mivel elég felkapottak az ott lévő sablonok/textúrák és még sorolhatnám... Ezért az ügyesebb bloggeriák már belemerültek a témába és különféle blogokról töltik le mindezeket.
Úgyhogy ne csodálkozz ha egy másik blogon is ugyanezt a sablont fogod megtalálni. Mert általában mindenki a sablon eredeti színét hagyja meg, és ahhoz dolgoz ki egy fejlécet. Van amikor legalább 10-15 blogon szerepel ugyanaz a sablon!
Szóval a Deviantartot hanyagold, inkább rendelj egy olyan szerkesztőtől aki maga készíti el a designt, hidd el az sokkal egyedibb és mutatósabb is lesz!
Egyébként maga a design tetszik, bár egy gondot látok benne. Felesleges "lerövidítened" a bejegyzést, mert aki szeretné az úgyis bele olvas, és nagyon rövid bejegyzéseket írsz, így meg pláne szükségtelen. Plusz a menüsor elég hosszú, és nem néz ki túl szépen hogy a bejegyzés rész ilyen rövid ahhoz képest!
Ha folyamatosan ilyen rövideket írsz, akkor azok nem fejezetek hanem részek!  
10/5 

 Modulok

A sorrend alapjában rossz. Az üzenőfal az gyakorlatilag egy másod információ rész, ahova a fontosabb dolgokat írod ki. Azt gondolom azért tetted legfelülre hogy rögtön mindenki azt olvassa el. De a látogatók általában  az információkat és a történetes modulkát nézik meg először aztán pedig a feliratkozókat. Én őszintén az "üzenőfalat" néztem meg utoljára. De ha te azt szeretnéd hogy mindenki először azt olvassa el, akkor fel kell hívnod rá a figyelmet!
1. Én azt a másik oldalra tettem volna, így rögtön oda is néz a látogató. És már is előrébb vagy.
2. Valami rikítóbb színnel odavonzod a tekintetet!
Az a "Lots of love" az micsoda?:D Nincs alatta semmi, csak egy felirat. Szerintem azt töröld ki, mert csak foglalja a helyet.
A menü tetszik, bár én azt 1.-nek tettem volna be. Utána rögtön a történet modul, valami szép szövegdobozba, esetleg kép formájában. Az információk szintén. 2-vel alatta.
1. Menü
2. Történet
3. Chat
4. Rendszeres olvasók
5. Információk
6. Ha könyv lenne
7. A történet dala
8. Ahová érdemes benézni
9. Író
10. Jelentkeztem

Én így tenném be :)


10/4


Összességében

 fejléc+design+modulok= 30/12
Szerintem kérj fel egy designert, vagy a fejlécbe tegyél egy jó kis textúrát, s máris sokkal hívogatóbb lesz a blog!:)


Folyami ár

Első ránézésre...

Nagyon tetszik! Bár eléggé zavaró az a sok szavazás egymás alatt, az olvasó elveszik benne. Pláne hogy 157051 napig lesz kint akkor ez elég érdekes lesz!:D A design egy igényes, rendezett külsőt mutat, egyszerűbb designról van szó, de mégis egyedivé varázsoltad a kódokkal. Szívesen bele olvasnék a blogba, valami téli történetről lesz szó, a design s fejléc színeit megnézve.


Fejléc



Kissé érdekesen lett megoldva, hogy egyik oldala az eredeti szín, a másik pedig egy sötétebb rész. Nekem nem annyira nyerte el a tetszésemet. Bár az ötlet nagyon tetszik, de ahogyan megvalósítottad az már kevésbé. A bal oldala nagyon sötét, a lány arca eltorzult, és a képek is nehezen kivehetők. De a jobb oldala az a világos rész, az már sokkal inkább tetszik. Az egész fejlécet ilyenre kellett volna megcsinálnod, és maximum a szélére betenni pár barna csíkot. (ha érted mire gondolok)
A felirat tetszik, bár a nevedet nem kellett volna ráírni, pláne nem a lány hajába. Kicsit kisebben, valahol a fejléc alján sokkal jobb lett volna, és a látogatók még úgy is észre fogják venni, nem kell az arcukba nyomnod.
10/7 


Design


Maga a design nagyon tetszik! Kivéve a bejegyzések részt.
A bejegyzéseknél az a keret. Csak ott áll, simán, nincs benne semmi. És ez nem néz ki túl szépen. Szerintem vagy vedd el a keretet, vagy töltsd ki a posztok részt valamilyen színnel.
A második pedig, elolvasom a címet, és rögtön alatta ott egy felirat: nincsenek megjegyzések. Ez elég csúnyán néz ki. Inkább hagyd alul, vagy csinálj neki keretet, esetleg vidd oldalra.
Én a betűtípust egy kissé nagynak tartom. A blog túl széles, elég zavaró alul a görgetősáv.
Ezen kívül semmi bajom, szép a design, pár apró szépséghibával.
10/7


Modulok


A sok szavazás egymás alatt nem jó megoldás, mert aki csak most jár a blogon először, nem nagyon tud válaszolni a kérdésekre. A tartalom modul viszont nagyon tetszik, ügyesen megcsináltad. Először néztem, mert nagyon kevés a modulod, de aztán rájöttem. Miért teszel mindent a menübe?:s
A főoldal az rendben van. Magamról szintén, de a zenelejátszó?! Az minek? Én nem hiszem hogy az olvasók odamennek, és meghallgatják a zenét. De ha te valóban ezt szeretnéd akkor tedd be egy modulba, és ne egy külön bejegyzésbe. A cseréket is nyugodtan lehet modulba tenni, de az teljesen mindegy.
A chatet egy szép szövegdobozba tudom elképzelni az oldalsávban. Hisz ha egy új látogató jön a blogra, esetleg cserét kér, akkor a chatet keresi először.  Simán tehetted volna azt is az oldalsávba.
Akkor rákattintunk. A szemem már szinte fáj, a betűtípust el se lehet olvasni. Egy egyszerűt válassz inkább, mint pl. Times, Arial, Tahoma stb. És mi az a felirat alatta? Valami nagyon el lett rontva, szerintem azt szedd ki, elég zavaró és belelóg a chat szövegébe.
Maga a menü nagyon tetszik, ezt a képes megoldást még sehol sem láttam.
Én amikor először megnyitottam a blogot, 2. dolgom az "információk" modul  megkeresése volt. De olyat nem is látok! Csak annyit írtál a blog aljára hogy Design - Halenka. De az olvasóknak több infóra is szükségük van. Ami ugye minden blogon megtalálható. (nyitás, zárás, író, fejléc-design, egyéb mondanivaló) Ezek mind-mind nagyon fontosak. A körös szövegdobozba ezt is szépen meglehetne csinálni.
10/4

Összesítve


 fejléc+design+modulok= 30/18
Nagyon szép a design, pár hibája van ugyan, de ez ne tartson vissza a blogolásban!:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése